sunnuntai 31. toukokuuta 2015

Kiitoskakkuja, ombre&kukka (Thank you cakes, ombre&flower)


Tein kiitoskakkuja kuluneesta vuodesta/kuluneista vuosista tarhaan, iltikseen ja kouluun.

Oli kyllä haikea olo perjantaina, kun viimeistä kertaa vein Almaa tarhaan ja iltapäivällä sulkiessani porttia jäljessämme viimeistä kertaa.. Alman matka kulki pienten Lilliputtien päästä Vikkelien eskareiden päähän ja nyt edessä on kesäloman jälkeen koulutielle astuminen - kiitollisena hyvästä hoidosta näiden vuosien aikana :)



Aatu vei iltikseen jäähyväisiksi ja kiitokseksi ohjaajille kakun (kuten yllä). Ensi vuonna Aatu on jo kokenut koululainen, iso kolmasluokkalainen, jota ei enää "huolita" iltikseen. Eli uuden ajan alku on edessä myös Aatulla syksyn koittaessa. Iltapäiväkerho on ollut todella tärkeä ja ihana asia. Kyllä se helpottaa tietää, että lapsi on turvallisessa paikassa turvallisten aikuisten kanssa, yksinolon tai "hukassa" olon sijaan. Kiitos koko iltiksen porukalle siis ja hyvää ansaittua kesälomaa :)

Toinen muutos Aatun kohdalla on opettajan vaihtuminen kolmannelle luokalle sirrtyessään. Veimme opettajalle yhdessä aamulla kakkua, ja Aatu kysyi: "Olisiko sopivaa jos sanoisin opelle: Kiitos kun olet opettanut minua tänä vuonna." Minun mielestä se oli oikein sopivaa ja näiden sanojen saattelemana kakku sitten opelle annettiin :)



Kaikissa kakuissa oli kaakapohja, välissä vadelmamoussea ja vadelmia. Päällä värjättyä kermavaahtoa. Orkideakakussa maustoin kerman vielä ripauksella kaakaojauhetta.

Mielessä pyörii vieläkin lasten laulut kevätjuhlista.. 

"..Minä olen vielä pikkuinen 
ja siksi tahtoisin 
oppia tän maailman paljon paremmin.
Ja kun mä sitten joskus 
olen aikuinen,
niin toivon
että oppimasta
koskaan lakkaa en.."

Ihanaa kesää kaikille! :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti